Jakie casque USB do zastosowania w biznesie?

Jakie casque USB do zastosowania w biznesie?

W call center oraz biurach podstawowym wyposażeniem telefonicznych konsultantów, odpowiedzialnych za kontakt z klientem, są casque USB. Modele z mikrofonem, dostosowane do potrzeb biznesowych, ułatwiają obsługę połączeń głosowych i pozwalają na zwiększenie wydajności pracy. Wybór odpowiedniego modelu ma duże znaczenie dla wyników firmy – na jaki sprzęt warto zwrócić uwagę?


Micro casque USB, dostosowane do unified communications


W biurach obsługi klienta i call center wykorzystuje się wyposażenie różnego typu, od komputerów PC po telefony IP. Należy do nich dobrać odpowiednie micro casque USB, np. , o uniwersalnym łączu, dostosowane do unified communications. Profesjonalne modele z mikrofonem są dostępne w dwóch wersjach:

- mono, która sprawdza się najlepiej w sytuacjach, kiedy pracownik musi płynnie przeskakiwać między rozmową telefoniczną, a porozumiewaniem się ze współpracownikami lub obsługą klientów na miejscu – dzięki rozwiązaniu na jedno ucho, nie musi ciągle zdejmować urządzenia,

- stereo, które pozwala całkowicie odizolować się od otoczenia i w pełni skupić na prowadzonej rozmowie, dzięki czemu zwiększa się wydajność pracownika.

Na rynku dostępnych jest wiele modeli profesjonalnych, wyposażonych w różne rozwiązania, ułatwiające i usprawniające pracę konsultantów. Wybór odpowiedniego z nich może mieć duży wpływ na ogólne wyniki firmy dzięki poprawieniu warunków pracy.


Znaczenie jakości dźwięku, zapewnianego przez casque PC


Choć jakość dźwięku podczas połączeń telefonicznych nie jest zależna wyłącznie od casque PC, mogą one jednak znacząco na nią wpłynąć. Zastosowanie odpowiedniego urządzenia pozwala na stworzenie profesjonalnych warunków rozmowy, zarówno dla konsultanta, jak i jego odbiorcy. Ma to ogromne znaczenie dla sukcesu i wydajności pracy. Dobrej jakości dźwięk przychodzący sprawia, że konsultant dobrze rozumie swojego rozmówcę i może sprawnie reagować na jego potrzeby, dzięki czemu jego skuteczność znacznie wzrasta. Jeszcze większą wartość ma dobry dźwięk wychodzący, zapewniany przez wysokiej klasy mikrofony – dzięki nim odbiorca wyraźnie słyszy swojego rozmówcę i nie dojdzie do sytuacji przedwczesnego zakończenia połączenia przez zakłócenia dźwięku.

Aby poprawić ten parametr, stosuje się dwa rodzaje technologii redukcji szumów:

- aktywną redukcję szumów, czyli technologię zastosowaną w mikrofonie urządzenia; nie dopuszcza ona do wyłapywania hałasu z otoczenia użytkownika, np. prowadzonych w tym samym pomieszczeniu rozmów innych konsultantów,

- pasywną redukcję szumów, polegającą na odpowiedniej izolacji użytkownika od hałasu otoczenia dzięki dobrze dobranym casqe audio USB.


Sprawniejsza obsługa połączeń dzięki dodatkowym funkcjom casque USB


Profesjonalne micro casque USB dla PC wykorzystują także wiele dodatkowych funkcji, przystosowujących je do pracy przy stanowiskach call center. Różnią się od zwykłych modeli usprawnieniami, służącymi bezpośrednio do wykonywania połączeń głosowych, dzięki czemu mają duży wpływ na wydajność konsultantów telefonicznych.

Wykorzystują m.in. piloty z przyciskami funkcyjnymi, dzięki którym użytkownik ma pod ręką wszystkie ważne opcje – w tym regulowanie głośności, odbieranie lub kończenie połączeń oraz przycisk „mute”, wyciszający mikrofon. Takie rozwiązanie pozwala swobodnie korzystać z najważniejszych funkcji, co przyspiesza i ułatwia pracę.

Dodatkowo niektóre modele są wyposażone w opcję łatwej konfiguracji, która polega na automatycznej instalacji urządzenia na sprzęcie, do którego zostaje podłączone. Dzięki temu jest ono od razu gotowe do użycia na dowolnym wyposażeniu, wykorzystywanym w danym biurze.


Bezpieczeństwo i komfort pracowników


Casque PC są wyposażeniem stosowanym jako główne narzędzie pracy konsultantów telefonicznych – wykorzystują je oni przez wiele godzin w ciągu dnia. Z tego względu urządzenia muszą być przystosowane do intensywnego użytkowania – zarówno pod kątem trwałości, jak i bezpieczeństwa i wygody. Producenci stosują różne rozwiązania, poprawiające komfort użytkowania – jednym z nich jest niska waga, uzyskana dzięki specjalnej budowie oraz zastosowaniu lekkich materiałów. Komfort poprawia także możliwość regulacji rozmiaru urządzenia, dzięki czemu jest ono dobrze dopasowane do głowy każdego użytkownika. Ma to duże znaczenie w call center, gdzie z jednego stanowiska może korzystać wielu pracowników podczas różnych zmian.