Słuchawki do telemarketingu a marka

Słuchawki do telemarketingu a marka

Słuchawki do telemarketingu! Co warto wiedzieć o najlepszych markach?


Idealnym przykładem jest firma SONY, która w połowie lat 80tych rozpoczęła dywersyfikację portfela marek na inne branże (zakup wytwórnie muzyczną CBS Records i stworzyła Sony Music), kino (nabycie Columbia Pictures i stworzenie Sony Pictures), gry komputerowe (Sony Playstation), telefony komórkowe (Sony Ericsson), a nawet finanse (Sony Bank). Warto rozważyć zatem słuchawki do telemarketingu https://www.axium.pl/oferta/sluchawki-naglowne/ .


Kolejne rozwiązanie nazywane jest strategią wielu marek i wiąże się z wyróżniającym oznaczeniem każdej linii produktów inną marką. Na przykład producent Unilever, której nazwa producenta jest niezauważalna, wprowadza między innymi takie marki jak Lipton, Knorr, Dove czy Rama. Wyżej wymienione strategie mają cel efektywnie wprowadzić na rynek markowy produkt czy usługę. Firmy dlatego tak dużo uwagi poświęcają procesowi brandingu, ze względu na to, że za produkty markowe klienci są skłonni płacić więcej. Jak potwierdzają badania, produkty markowe mają prawo wymagać o około 40% droższej ceny na rynku od konkurencyjnych produktów nie-markowych. 

To właśnie te pytania przedsiębiorców, zapoczątkowały ewolucję konceptu marki - tej nie-namacalnej wartości, za którą klienci są w stanie zapłacić 40% więcej, niż za produkt nie-markowy. To właśnie dzięki tym pytaniom, firma Apple potrafiła stworzyć strategię, która wygenerowała markę wartą 104 miliardy dolarów amerykańskich. Stawiajmy zatem jedynie na sprawdzone słuchawki do telemarketingu.


Pomyślmy o tym na chwilę. Marka Apple, gdyby odjąć wartość wszystkich wytworzonych produktów, wszystkich sklepów, fabryk, ludzi itd. warta jest 104 miliardy dolarów amerykańskich. Wartość ta, to marka Apple i jest to dokładnie 64% całości wartości przedsiębiorstwa Apple Inc. Kolejnym przykładem jest McDonalds Corporation, której wartość rynkowa w 71% stanowi marka. Oznacza to, iż gdyby właściciel McDonalds - Ray Kroc - sprzedałby wszystkie budynki restauracji McDonalds, cały sprzęt do produkcji etc. zarobiłby na sprzedaży marki 43 miliardy dolarów amerykańskich. Średnio, udział wartości marki największych światowych koncernów wynosi od 10% nawet do 77%. Jak długo firma musi pracować nad budowaniem marki aby była ona tak wartościowa? Firmy takie jak McDonalds, Disney, Coca-Cola, Nike and Microsoft potrzebowały wielu lat aby zbudować swoją markę, natomiast firmy takie jak Google, iPhone i Facebook potrzebowały zaledwie 1-3 lat aby zbudować swoją markę, jeżeli chodzi o słuchawki do telemarketingu. Różne firmy muszą wydać różne sumy na branding, ale typowo muszą przyszykować się na wydatek od 10,000 USD$ do 500,000 USD$ na efektywne wdrożenie programu brandingowego. Marka w marketingu ewoluowała, co zilustrował Ph. Kotler w książce Marketing 3.0. Na początku był marketing 1.0, w którym stratedzy od budowania marek, uwypuklali funkcjonalność produktu. Produkt był kluczowy i najważniejszy w całej strategii marketingowej. W marketingu 2.0. budowanie marki opierało się na dotarciu do ego człowieka, celem zaszczepienia myśli w umyśle konsumenta, iż ta marka nie tylko ma najlepszy produkt pod względem funkcjonalnym, ale i spowoduje iż środowisko będzie odbierać użytkownika tej marki, jako osobę na przykład z wyższego poziomu hierarchii społecznej. Czyli punktem centralnym działań w Marketingu 2.0. był człowiek i jego percepcja. Budowanie marki w Marketingu 3.0 - jak pisze Ph. Kotler – nie będzie już tylko opierać się na uwypukleniu jakości produktu (nasza marka jest najlepsza pod względem funkcjonalnym); nie będzie też tylko opierać się na komunikacji do ego człowieka (nasza marka jest dla Ciebie, bo gdy ją masz będziesz kimś więcej, lepszym, bardziej wartościowym w oczach innych i polepszy się Twój status społeczny), ale wg Ph. Kotlera branding w obecnych czasach - Marketingu 3.0 – jest najbardziej skuteczny, gdy uwypukla wartości, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo w swoich działaniach - jej intencji działania. Miejmy to na uwadze decydując się na słuchawki do telemarketingu.


Jeśli intencją przedsiębiorstwa jest sprzedaż za wszelką cenę – ludzie nie będą zainspirowani do zakupu, jednak gdy przedsiębiorstwo będzie uwypuklać wartości takie jak na przykład dba o środowisko naturalne i o zrównoważony rozwój ekonomiczny poprzez działania X, Y, Z, a także etycznie inwestuje środki finansowe – wtedy konsument czuje że przedsiębiorstwo dba o dobrobyt nie tylko swój, klienta, ale i całej ludzkości, co wzmocni jego więź z przedsiębiorstwem. Wg Ph. Kotlera marka ma siłę aby zmieniać świat na lepszy i właśnie branding w nowej erze - Marketingu 3.0 - skupiać się ma na tym, jak dana firma może pozytywnie zmienić świat - nie tylko świat konsumenta, ale świat w holistycznym aspekcie. Zatem czy warto jest zdecydować się na słuchawki do telemarketingu?


Mocna marka jest adekwatna do potrzeb nabywców, ma oryginalne logo, prawnie chroni produkt(y) przed imitacją, generuje pozytywne skojarzenia w mózgu konsumenta, przywiązuje klienta do produktu/ów, zmniejsza ryzyko w oczach konsumenta podczas zakupu, generuje zaufanie u klienta, reprezentuje spójny system tożsamości. Ma to również ukierunkowanie na słuchawki do telemarketingu. Poza powyższymi cechami znajdujemy też informacje, iż: mocna marka zwiększa jakościową percepcję produktu w oczach, łagodzi wpływ negatywnych doświadczeń, jeżeli chodzi o słuchawki do telemarketingu. W zapisach spotkać się można także z terminem „charyzmatyczna marka”. Co to takiego? Otóż jest to produkt czy organizacja, której konsumenci nie zamieniliby na żadną inną. Wszystkie powyższe elementy złożone w jedną całość składają się na tak zwaną wartość marki (ang. brand equity). Zatem jakie są wyznaczniki silnej marki? Jest ich wiele. W literaturze przedmiotu najważniejszym wyznacznikiem czy marka jest silna czy słaba jest po prostu wysoki udział marki w rynku. Czyli wysoki wskaźnik penetracji rynku daną marką. Im wyższy wskaźnik penetracji rynku, tym marka jest mocniejsza. Drugim determinantem mocnej marki jest wysoki wskaźnik świadomości istnienia marki w umysłach konsumentów (brand awareness). Jest to zdolność potencjalnego nabywcy do rozpoznania lub przypomnienia sobie nazwy marki w danej kategorii produktu. Ma to również odniesienie przedstawiając słuchawki do telemarketingu. Co ciekawe, świadomość ta, ma cztery płaszczyzny: rozpoznanie marki - to bazowa świadomość marki , najbardziej podstawowa. Jest to świadomość, gdy konsument spotyka się z marką w sklepie, pamięta iż wcześniej o niej słyszał i rozpoznaje korzyści jakie ów marka daje, następnie zastanawia się czy potrzebuje ów produkt? Przypomnienie marki: konsument czuje potrzebę (np. chce mu się pić) a dopiero potem przywołuje daną markę w świadomości, która ów potrzebę spełnia (pepsi, coca cola, sprite). Badania potwierdzają, iż w takiej sytuacji konsument wybiera już w wyobraźni markę przed wybraniem się do sklepu po jej zakup. Wyższym poziomem świadomości marki jest tak zwany Top Of The Mind Awareness (TOMA) i oznacza ona klientów, którzy wymienili daną markę na pierwszym miejscu w ramach kategorii lub subkategorii produktów. Ten poziom ukazuje bliższą relację konsumenta z marką (konsument na tyle zna i lubi daną markę, iż jest ona pierwszą, która pojawia mu się w głowie, gdy myśli o danej kategorii lub sub-kategorii produktów). 


Dzięki takiemu procesowi myślowemu, konsument idzie na skróty i wybiera tę markę, która jako pierwsza, wpada mu do głowy. Zatem dlaczego ta marka wpada mu do głowy? Konsument najczęściej ją widział. W świecie, w którym konsument widzi średnio pomiędzy 1,000 a 3,000 reklam dziennie, mocna marka aby pozostawać mocną, musi stale inwestować w reklamę i pokazywać się w świadomości konsumentów. Ostatnim – najwyższym poziomem świadomości jaką może mieć konsument dot. danej marki, jest świadomość jej dominacji w danej kategorii czy subkategorii, jeżeli chodzi o słuchawki do telemarketingu. To znaczy konsument myśląc o danej kategorii lub subkategorii produktu, w jego świadomości pojawia się tylko jedna marka – będzie to ta marka, która zdominowała ów kategorię, czyli konsument nie zna innej marki w tej kategorii produktu, jak właśnie markę X. Przykładem takiej świadomości może być Toyota Prius– dominująca marka w kategorii samochodów hybrydowych.